dinsdag 6 juni 2017

Familievakantie

Al jaren gaan wij met mijn familie (ouders, broer en zussen) regelmatig een weekend weg. Ik denk gemiddeld zo eens per anderhalf jaar. Tot nu toe gingen we altijd naar een huisje. De eerste keer stelden mijn ouders voor dat zij het zouden betalen als wij dan voor het eten zorgden. Dat is eigenlijk altijd een beetje traditie gebleven.

Tradities zijn er om te breken

Maar de laatste keer ontstond het idee om een keer met zijn allen te gaan kamperen, een lang weekend zou dan het mooist zijn, zo ontstond het idee om met hemelvaart te kamperen. Dit jaar viel hemelvaart gunstig, laat in het jaar, dus goede kans op lekker weer. Niet geheel onbelangrijk omdat we, behalve mijn ouders, allemaal met de tent kamperen.

Wij hadden nog extra geluk want de school hier in het dorp had maar één week meivakantie in april en had van van het lange hemelvaartweekend een hele week vakantie gemaakt. Zo konden wij van maandag tot zondag lekker erop uit.

Een goede voorbereiding is het halve werk

We hadden al lang van tevoren een leuke camping uitgezocht omdat we verwachtten niet de enige te zijn met het idee om het lange weekend te benutten. De vrijdag voor vertrek nam ik nog even contact op met de camping om te checken vanaf hoe laat we terecht zouden kunnen en toen kreeg ik een onaangename verrassing... de plaatsen waren dubbel geboekt en er was geen plek meer voor ons. Daar ging onze goede voorbereiding...
Rap gingen we op zoek naar een ander plekje. Liefst op een kleine camping met wat voorzieningen voor kinderen. Tsja, dat wilden wel meer mensen blijkbaar want de eerste 3 campings die ik belde hadden geen 4 plaatsen meer over. Eén mevrouw legde me ook nog wel even uit dat het wel een beetje laat was om een week voor hemelvaart op zoek te gaan naar een 4 plaatsen, ja dat hadden wij ook verwacht. Maar toen hadden we geluk, een camping met genoeg plek! Mijn ouders waren hier al eens geweest en zodoende wisten we dat het ook echt een leuke camping voor kinderen is.

Een heerlijke week bij camping Molenbroek in Stramproy

Maandag gingen we op pad naar Stramproy en kwamen we even na 1 uur op camping Molenbroek. Een kleine gezellige camping met mooie grote plekken en netjes en schoon sanitair. Voor de kinderen zijn er 2 speeltoestellen, een zandbak, een trampoline, een veldje om hutten te bouwen en een enorme hoeveelheid fietsen, skelters, en ander speelgoed. De kinderen vermaakten zich vanaf de eerste minuut en wij konden lekker de tent opzetten. Naarmate de week vorderde werd het warmer, maar voor de kinderen werd het alleen maar leuker want er werd een zwembad opgezet. De kinderen hebben zich alle dagen vermaakt op de camping. We hebben wel wat gewandeld maar vooral ook veel tijd op camping doorgebracht. 

Gaan we nu jaarlijks kamperen met de hele familie?

Dat hangt er nog een beetje van af. We vonden het allemaal erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar, maar ik zet de tent niet voor een paar dagen op. Wat dat betreft is zo'n lang weekend als met hemelvaart wel ideaal. Maar als hemelvaart vroeg valt, zoals volgend jaar op 10 mei, dan weet ik zo net nog niet of ik op de camping wil staan. 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! En fijn dat het ook een succes was. Niet alle familie willen zo met elkaar optrekken.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt helemaal, hier is het voor nieuwe aanhang denk ik ook best even wennen ;)
    Gelukkig is er wel ruimte voor iedereen om zijn eigen ding te doen.

    BeantwoordenVerwijderen