vrijdag 9 juni 2017

Eindelijk weer fietsen

Een paar jaar geleden kreeg ik van mijn broer een racefiets cadeau. Super leuk, want ik fietste vroeger graag maar nam nu de stap niet om een fiets te kopen. 

Een nieuwe fiets maar weinig gebruikt

Het was vast ook een beetje in zijn eigen belang zodat hij een fiets maatje zou hebben. Maar al snel gooide een zwangerschap roet in het eten. Daarna bleek het toch best lastig om met enige regelmaat te gaan fietsen met de drukte van twee kinderen. En toen was ik wéér zwanger in de zomer en moest ik het goede seizoen weer overslaan.
Maar tijdens mijn zwangerschap was ook de Giro d'Italia in Nederland en daar wilde ik toch wel graag kijken. Liefst boven op de Posbank en zo kwam het dat ik totaal uit het niets zwanger en al de Posbank op fietste. Toen wist ik dat ik na de zwangerschap echt weer wilde fietsen. Zeker nu ik niet meer werk en dus veel minder beweeg vind ik sporten een must (voor mijn werk was ik de hele dag in beweging.)

De nieuwe schoenen moeten het doen

Nu zitten er op mijn fiets klik pedalen maar was het er nog altijd niet van gekomen om schoenen te kopen. Dat maakt het fietsen niet erg comfortabel kan ik je zeggen en berg heuvel op is er zeker niet bij.
Dus heb ik mijzelf nu eindelijk een paar schoenen cadeau gedaan. En die investering is ook meteen een goede motivator om vaker te fietsen. Want geen slap excuus meer en die schoenen moeten terugverdiend worden ☺

Intussen is mijn zus ook gaan fietsen en worden er serieuze toertochten gereden. Een paar weken geleden hebben ze de Amstel Gold Race toertocht gereden. Best knap van haar want ze fietst pas een jaar! Het lijkt me wel een mooi trainingsdoel dus misschien moet ik maar eens een toertocht uitzoeken.

2 opmerkingen:

  1. Racefietsen lijkt me toch zo erg. Je zit zo akelig gebogen, en je moet van die vreselijke kleren aan en zo'n helmpje. Daar staat tegenover dat je wel lekker ver kunt komen. Veel verder dan met hardlopen wat ik dan doe. Ik kom niet verder dan zo'n 6 kilometer van huis.

    Ik zou willen dat ik fietsen ook leuk vond eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat is een hele ommezwaai in 4 regels ;)
      Ik vind het heerlijk, de afstand inderdaad maar ook de snelheid. Hardlopen heb ik ook weleens geprobeerd maar dat is dan weer niet mijn ding.

      Verwijderen